Zapytanie ofertowe na usługi Doradztwo w zarządzaniu projektem oraz nadzór i administracja kontraktami
16 marca 2018

Informacje o ogłoszeniu

Termin składania ofert

do dnia 23-03-2018

 

Numer ogłoszenia

1982

 

Status ogłoszenia

Aktualne

Miejsce i sposób składania ofert

Ofertę należy złożyć w sekretariacie w siedzibie Zamawiającego tj. Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o., ul. Janowiecka 100, 62-100 Wągrowiec lub przesłać przesyłką kurierską pod ww. adres w nieprzekraczalnym terminie do dnia 23.03.2018 do godz. 9:00

Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia

Hubert Sielewicz

Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia

672622661 w. 29

Skrócony opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest usługa pełnienia funkcji Inżyniera Kontraktu i pomocy technicznej dla projektu pn. "Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Wągrowcu" nr POIS.02.03.00-00-0061/17 współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach działania 2.3 „Gospodarka wodno-ściekowa w aglomeracjach” II oś priorytetowa „Ochrona środowiska, w tym adaptacja do zmian klimatu ”Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 – 2020", numer naboru POIiŚ.2.3/3/2016, w zakresie 2 zadań inwestycyjnych:
1. Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Wągrowcu,
2. Wdrożenie inteligentnego systemu do zarządzania siecią wod-kan GIS.
Inżynier będzie nadzorował Zadanie na Roboty realizowane według Warunków Kontraktowych FIDIC – Czerwona książka dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego - czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 - SIDIR (Tłumaczenie pierwszego wydania z 1999r) oraz według Warunków Kontraktowych FIDIC – Żółta książka dla budowy dla urządzeń oraz projektowania i budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę - Czwarte wydanie angielsko- polskie niezmienione 2008 z erratą- SIDIR (Tłumaczenie pierwszego wydania z 1999r).
Wykonawca będzie odpowiedzialny za:
- świadczenie Usług zgodnie z postanowieniami Umowy, terminowo, z należytą troską, skutecznością i starannością, kierując się interesem Zamawiającego, obowiązującymi przepisami i Wytycznymi, oraz zgodnie z przyjętymi zasadami najlepszej praktyki zawodowej oraz wiedzy technicznej, ekonomicznej, prawniczej i innej, które dotyczą przedmiotu Umowy;
- wykonywanie Usług przez należycie wykwalifikowanych Ekspertów, posiadających odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje;
- monitorowanie i kontrola umów na roboty budowlane pod względem technicznym, finansowym i organizacyjnym;
- utrzymywanie na bieżąco sprawnej komunikacji i sprawozdawczości między wszystkimi uczestnikami Projektu;
- współpraca z Zamawiającym w wypełnianiu postanowień umów na roboty budowlane;
- nadzór, kontrola, monitorowanie i składanie sprawozdań, dotyczące rzeczowego i finansowego postępu robót;
- współpraca z Zamawiającym w administrowaniu i zarządzaniu finansowym Projektem - dzień po dniu, włączając w to przygotowanie wskaźników postępu rzeczowego i finansowego, jaki jest niezbędny do raportowania;
- kompleksowe rozliczenie finansowe Projektu;
- bieżące doradztwo techniczne i prawne na rzecz Zamawiającego.
- świadczenie profesjonalnego doradztwa Zamawiającemu;
- świadczenie Pomocy Technicznej dla Jednostki Realizującej Projekt i Zamawiającego niezbędnej do prawidłowego, skutecznego i zgodnego z obowiązującym prawem i Wytycznymi zarządzania, koordynowania i monitorowania zadań w ramach realizowanego Projektu.
- wsparcie prawidłowego funkcjonowania JRP w zakresie efektywnego koordynowania i monitorowania umów / kontraktów zawartych w ramach Projektu oraz właściwego zarządzania finansowego Projektem, zgodnie z obowiązującymi Wytycznymi i przepisami prawa oraz przygotowanie personelu JRP i Zamawiającego do sprawnego wykonywania wszystkich zadań i obowiązków związanych z realizacją i wdrożeniem Projektu.
Szczegółowy opis i zakres przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Części III Zapytania ofertowego (ZO), tj. Opis przedmiotu zamówienia

Kategoria ogłoszenia

Usługi

Podkategoria ogłoszenia

Usługi inne

Miejsce realizacji zamówienia

Województwo: wielkopolskie Powiat: wągrowiecki Miejscowość: Wągrowiec

Opis przedmiotu zamówienia

Cel zamówienia

Celem ogólnym zamówienia jest świadczenie usługi Inżyniera Kontraktu w rozumieniu Warunków Kontraktowych FIDIC – Czerwona książka dla budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego - czwarte wydanie angielsko-polskie niezmienione 2008 - SIDIR (Tłumaczenie pierwszego wydania z 1999r) oraz według Warunków Kontraktowych FIDIC – Żółta książka dla budowy dla urządzeń oraz projektowania i budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę - Czwarte wydanie angielsko- polskie niezmienione 2008 z erratą- SIDIR (Tłumaczenie pierwszego wydania z 1999r) przy realizacji projektu pn. „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Wągrowcu” nr POIS.02.03.00-00-0061/17 planowanego do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) składającego się z następujących zadań inwestycyjnych:
1) Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Wągrowcu,
2) Wdrożenie inteligentnego systemu do zarządzania siecią wod-kan GIS.

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wykonywanie nadzoru nad robotami budowlanymi, polegającego w szczególności na świadczeniu usług doradczych oraz podejmowania czynności związanych z zarządzaniem, kontrolą i nadzorem nad realizacją Kontraktu.
2. Inżynier Kontraktu będzie działał zgodnie z rolą, jaką przypisano Inżynierowi Kontraktu w Warunkach Kontraktowych dla „Budowy dla robót inżynieryjno-budowlanych projektowanych przez Zamawiającego” według FIDIC oraz w Warunkach Kontraktowych dla „Budowy dla urządzeń oraz projektowania i budowy dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót inżynieryjnych i budowlanych projektowanych przez Wykonawcę” według FIDIC oraz zgodnie z polskim prawem przy realizacji projektu pn.: „Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Wągrowcu” nr POIS.02.03.00-00-0061/17, planowanego do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, składającego się z następujących zadań:
1) Rozbudowa i modernizacja oczyszczalni ścieków w Wągrowcu,
2) Wdrożenie inteligentnego systemu do zarządzania siecią wod-kan GIS.,
3. Do zadań Wykonawcy będzie należało:
1) Doradztwo w zarządzaniu projektem
2) Opracowanie procedur JRP w terminie do 30 dni od podpisania umowy
3) Stworzenie utrzymanie witryny www do zarządzania projektem w terminie do 30 dni od podpisania umowy
4) Wdrożenie systemu informatycznego do monitorowania postępu i rozliczania Robót w terminie do 60 dni od podpisania umowy
5) Opracowanie SIWZ wraz z OPZ dla Kontraktów na roboty i dostawy w terminie do 45 dni od podpisania umowy
6) Pomoc w przeprowadzeniu postępowań przetargowych
7) Archiwizacja dokumentów kontraktowych
8) Doradztwo dotyczące bieżącego zarządzania Projektem
9) Pomoc prawna
10) Wsparcie merytoryczne i techniczne przy wdrażaniu inteligentnego systemu zarządzania siecią wod.-kan.
11) Pomoc i doradztwo odnośnie wypełniania zobowiązań wobec instytucji zewnętrznych
12) Przeszkolenie personelu JRP w zakresie kompleksowego zarządzania Projektem
13) Pomoc w przygotowaniu rozliczenia końcowego Projektu
14) Nadzór i administracja kontraktami
15) Weryfikacja dokumentacji projektowej

Kod CPV

71247000-1

Nazwa kodu CPV

Nadzór nad robotami budowlanymi

Dodatkowe przedmioty zamówienia

71248000 - 8 – Nadzór nad projektem i dokumentacją,
71520000 - 9 – Usługi nadzoru budowlanego,
71631300 - 3 - Usługi technicznego nadzoru budowlanego,
71310000 - 4 – Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane.
79140000 - 7 – Doradztwo prawne i usługi informatyczne

Harmonogram realizacji zamówienia

1) Termin realizacji zamówienia: do dnia 30.03.2021 roku.
2) Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie w przypadku wydłużenia terminu zakończenia nadzorowanych robót budowlanych oraz w przypadku, kiedy zostanie wydłużony termin realizacji Projektu.

Pytania i wyjaśnienia

Brak pytań i wyjaśnień

Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień.

Wiedza i doświadczenie

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada minimalne warunki umożliwiające realizacje zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, dotyczące:
1. doświadczenia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna wiedza i doświadczenie), jeżeli wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a w przypadku gdy okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:
1) co najmniej 2 usługi inżyniera kontraktu lub pomocy technicznej dla dwóch projektów, o wartości usługi minimum 500 tys. zł netto, każda dla projektu dotyczącego budowy/przebudowy oczyszczalni ścieków w oparciu o warunki FIDIC lub równoważne. Każda z ww. usług musiała być wykonywana nieprzerwanie przez cały okres inwestycji, tj. od rozpoczęcia robót do zakończenia okresu zgłaszania wad lub gwarancji jakości lub rękojmi za wady).
2) co najmniej 1 usługę inżyniera kontraktu dla zadania obejmującego budowę/modernizację oczyszczalni ścieków o wydajności min. 30 tys. RLM. Usługa musiała obejmować udział w postępowaniu mającym na celu wyłonienie wykonawcy, oraz cały okres realizacji i odbioru.
3) co najmniej 1 usługę inżyniera kontraktu dla zadania obejmującego zaprojektowanie, wdrożenie i testy nowego inteligentnego systemu do zarządzania siecią wod.-kan. GIS, obsługującego co minimum 50 km sieci. Usługa musiała obejmować udział w postępowaniu mającym na celu wyłonienie wykonawcy, oraz cały okres realizacji i odbioru.
4) co najmniej 2 usługi obejmujące pomoc w przygotowaniu wniosku o pożyczkę dla inwestycji infrastrukturalnej w branży wod.-kan.
5) co najmniej po 2 usługi obejmujące organizację, przygotowanie i przeprowadzenia szkoleń z zakresu:
• zarządzania projektem infrastrukturalnym w branży wod-kan.
• zasad realizacji kontraktów FIDIC,
• zamykania i rozliczania projektów infrastrukturalnych,
6) co najmniej 1 usługę końcowego rozliczenia dofinasowania inwestycji związanej z budową/przebudową oczyszczalni ścieków obejmującą
• wniosek o płatność końcową,
• wyliczenie efektu ekologicznego wraz z obliczeniami RLM,
• weryfikację wskaźników produktu.
Przez warunki kontraktowe równoważne do FIDIC rozumie się wszelkie tożsame ogólne warunki i zasady dotyczące prowadzenia procesów inwestycyjnych mające odzwierciedlenie w prawie międzynarodowym, na podstawie których sporządzona została umowa na roboty budowlane np.: Warunki Kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JTC lub GMP (Wielka Brytania), PRAG (Polska)
W celu wykazania spełniania niniejszego warunku Wykonawca, zobowiązany jest do przedłożenia wykazu usług wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 z załączeniem dowodów, określających, czy te usługi zostały wykonane należycie. Dowodami, o których mowa powyżej są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy.
Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty wzbudzą wątpliwości, Zamawiający zwróci się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.

Potencjał techniczny

Zamawiający nie wprowadza szczegółowego opisu spełniania tego warunku.

Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej, jeżeli wykaże, że posiada minimalne warunki umożliwiające realizacje zamówienia na odpowiednim poziomie jakości, dotyczące:
2. osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy), jeżeli wykaże, że dysponuje tymi osobami:
a) 1 osobę na stanowisko Ekspert 1 – Kierownik Zespołu
b) 1 osobę na stanowisko Ekspert 2 – Specjalista ds. rozliczeń
c) 1 osobę na stanowisko Ekspert 3 – Specjalista ds. zamówień publicznych
d) 1 osobę na stanowisko Ekspert 4 – Specjalista ds. prawnych
e) 1 osobę na stanowisko Ekspert 5 – Inspektor nadzoru Robót Sanitarnych
f) 1 osobę na stanowisko Ekspert 6 – Inspektor nadzoru Robót Drogowych
g) 1 osobę na stanowisko Ekspert 7 – Technolog oczyszczania ścieków
h) 1 osobę na stanowisko Ekspert 8 – Specjalista ds. systemów GIS
i) 1 osobę na stanowisko Ekspert 9 – Szkoleniowiec

Wszystkie osoby skierowane do realizacji niniejszego zamówienia muszą posługiwać się językiem polskim. W przeciwnym wypadku Wykonawca zapewni na czas realizacji zamówienia tłumacza języka polskiego.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia poszczególnych funkcji ekspertów przez te same osoby za wyjątkiem Kierownika zespołu i Szkoleniowca.
W celu wykazania spełniania niniejszego warunku Wykonawca, zobowiązany jest do przedłożenia wykazu osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji niniejszego zamówienia wraz z informacjami nt. ich kwalifikacji zawodowych, uprawień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. W tym celu Wykonawcy winni wypełnić i przedłożyć załączniki nr 4 do niniejszego zapytania.

Szczegółowe wymagania w zakresie kwalifikacji i doświadczenia ekspertów określono w części I Zapytania ofertowego IDW – Instrukcja dla Wykonawców

Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej, jeżeli wykaże, że posiada minimalny poziom zdolności umożliwiający ich ocenę do należytego wykonania niniejszego zamówienia przez Wykonawcę, tj. że:(w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa – w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnienie tego warunku):
a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną w kwocie co najmniej 2 mln PLN.
W celu wykazania spełniania niniejszego warunku Wykonawca, zobowiązany jest do przedłożenia dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną powyżej.

Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów dotyczących sytuacji finansowej lub ekonomicznej wymaganych przez Zamawiającego, może złożyć inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnienie opisanego przez Zamawiającego warunku udziału w postępowaniu.

Dodatkowe warunki

Wykonawca, którego oferta zostanie uznana jako najkorzystniejsza przed podpisaniem umowy zostanie wezwany przez Zamawiającego do dokonania prezentacji zaoferowanego systemu informatycznego, w miejscu i terminie wskazanym przez Zamawiającego. Prezentacja musi być oparta o działający system (nie dopuszcza się zrzutów z ekranu). Prezentacja będzie miała na celu zweryfikowanie, czy zaoferowany system spełnia wszystkie wymogi określone w OPZ – część III ZO. W przypadku stwierdzenia w trakcie prezentacji, iż system nie spełnia którejkolwiek funkcji określonej w OPZ Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy oraz wybierze jako najkorzystniejszą ofertę najwyżej ocenioną spośród pozostałych ofert.

Warunki zmiany umowy

Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia zmian postanowień Umowy, zgodnie z treścią pkt. 29 części I Zapytania ofertowego IDW – Instrukcja dla Wykonawców oraz paragrafu 13 [zmiany umowy] części II Zapytania ofertowego Wzór umowy

Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy

Kompletna oferta musi zawierać:
1. Formularz Oferty, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zapytania.
2. Dowód wniesienia wadium,
3. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy/Wykonawców, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania,
4. wykaz wykonanych przez Wykonawcę usług, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszego zapytania,
5. wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszego zapytania,
6. dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną określoną przez zamawiającego
7. zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby (jeżeli dotyczy),
8. dokument Metodyka pracy Pomocy technicznej,
9. stosowne Pełnomocnictwo(a) – w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty oraz oświadczeń lub dokumentów nie wynika bezpośrednio z odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji albo gdy oferty oraz oświadczeń lub dokumentów nie podpisuje Wykonawca,
a) w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
b) pozostałe dokumenty lub oświadczenia wymienione w pkt 9 Zapytania ofertowego IDW potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.

Zamówienia uzupełniające

Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających.

Ocena oferty

Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji

Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Cena oferty 60% - maksymalnie 60 punktów
Metodyka zarządzania projektem 40% - maksymalnie 40 punktów

Zasady przyznawania punków określono w pkt. 23 części I Zapytania ofertowego IDW – Instrukcja dla Wykonawców

Wykluczenia

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania.
2. Zamawiający wykluczy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego Wykonawcę, wobec którego zaistnieją przesłanki do wykluczenia.
3. W celu potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia z udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania.

Zamawiający - Wnioskodawca

Nazwa

Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Wągrowcu

Adres

Janowiecka 100

62-100 Wągrowiec

wielkopolskie , wągrowiecki

Numer telefonu

(67) 26 22 661, (67) 26 85 086

Fax

(67) 26 20 126

NIP

7660006550

Załączniki poniżej

 
Rejestr zmian:
Data utworzenia: 2018-03-16 13:39
przez: Hubert Sielewicz
Ostatnio edytowany: 2019-09-10 10:28
przez: Hubert Sielewicz
Liczba wyświetleń: 1209
© MPWIK Wągrowiec
Projekt i realizacja MYKK